Vestig de aandacht op je met behulp van een persbericht

 

Bij een persbericht zullen MKB-ondernemers het vaakst een beroep doen op de lokale media. En omdat je klantenkring zich in dit lezersgebied bevindt, is dit zeker een bonafide plan.

Omarm lokale media

Wel eens overwogen om de redactie van je plaatselijke huis-aan-huisblad te benaderen? Deze bladen hebben een hoog bereik en vanwege het beperkte budget maken ze vaak dankbaar gebruik van een goed geschreven persbericht. Sterker nog, een goed persbericht in combinatie met sympathie voor jou als ondernemer, kan er aanleiding toe zijn een artikel te wijden aan jou en je bedrijf. En free publicity werkt het beste. Het is maar dat je het even weet.

Alles draait om relevantie

De meeste bladen krijgen dagelijks veel mail binnen. Daarom is in het wilde weg rondsturen van een tekst geen aanrader. Of een bericht relevant is, hangt af van de nieuwswaarde en de kwaliteit. Zorg er dus voor dat je echt wat te melden hebt en schrijf je persbericht zo, dat de redactie het één op één kan overnemen. Ook het meesturen van beeldmateriaal verhoogt je kans op publicatie. Advies nodig? Ik help je bij het schrijven van een klinkende tekst die publicatiefähig is. Ik werk vanuit Groningen, maar ook voor opdrachten in Friesland, Drenthe en de rest van Nederland kom ik deze week nog naar je toe.

Webteksten

Een SEO-tekst nodig? Ik schrijf hem voor je.

Persbericht

Vestig de aandacht op je met een persbericht.

Blog

Heb je wat te vertellen? Laat van je horen.

Redigeren

Ga voor foutloos! Tekst zelfde dag retour.

Strategie

Advies nodig bij het uitstippelen van je koers?

Interview

Met dictafoon, schrijfblok en pen ben ik één en al oor.

 Keertje kennismaken?

 06 28279928    

 

© Karin Andringa
(Online) communicatiespecialist en webdesigner  |  Wolddijk 102, Groningen
Algemene voorwaarden  |  Privacyverklaring