Online

 

In oktober 2013 opende ik een webwinkel genaamd schaats-specialist.nl. De marketing en en de bouw deed ik zelf. Verder was ik nauw betrokken bij de totstandkoming van nieuwe websites voor de gemeente Groningen (2019), de Energiewacht (2016) in Assen en 2 websites voor het Drents Energieloket (2020). Ik gaf advies op het gebied van beveiliging en regelgeving (AVG, SSL-certificaat, koop op afstand / herroepingsrecht), het toepassen van nudges, html en analytics. Ook was ik verantwoordelijk voor de eindredactie en de oplevering.  

Online marketing in een notendop

Online marketing is een breed begrip. Een aantal punten waar ik op let:

  1. Is je site responsive: heeft je website een lay-out die zich aanpast aan de resolutie van het scherm op je laptop, tablet of smartphone?
  2. Mobile indexing first: de mobiele versie van je website wordt steeds meer als uitgangspunt genomen bij de ranking. Snelheid is hierbij het toverwoord. Factoren die je website vertragen zijn bijvoorbeeld grote afbeeldingen, plug-ins en overmatig gebruik van Java-script.
  3. De gebruikerservaring: sluit de verwachting van de bezoeker aan bij de content op je webpagina? En is de tekst duidelijk en voldoende toegankelijk? Passen de afbeeldingen bij het doel van de pagina?
  4. Content Marketing: is je pagina aantrekkelijk opgebouwd? Is de inhoud relevant? Zorg ook regelmatig voor verse content op je website.
  5. Zichtbaarheid: worden jouw webpagina’s vaak gedeeld op bijvoorbeeld Social Media? Dit beïnvloedt je ranking positief.

SEO-webtekst nodig?

SEO staat voor Search Engine Optimalization. Vrij vertaald in het Nederlands betekent dit dat je webpagina optimaal is opgebouwd wat betreft content, techniek en autoriteit. Er is tijdens het (schrijf)proces rekening gehouden met de algoritmes van Google, Bing en Yahoo. Bij voorkeur worden ook de afbeeldingen hierop aangepast. 

Social media als spreekbuis

Met de komst van internet is zo’n beetje alles transparant. Steeds meer bedrijven hebben dan ook een webcareteam om vragen, klachten en opmerkingen van klanten te beantwoorden. Webcare biedt grote kansen voor bedrijven om zich open en transparant op te stellen. Lees meer over webcare en social media.

WordPress website laten bouwen?

Wil je een website voor je product, dienst, verhaal of kunstcollectie in de stijl die je nu voor je ziet? Ik regel het voor je. De SEO-webteksten schrijf ik er natuurlijk voor je bij. Informeer naar de mogelijkheden.

 

 

Online?  

Ik wil meer weten!

 

    Ik heb Karin leren kennen bij een grootschalig websiteproject. Bij dat project hebben we gedurende enkele maanden samen geschreven aan de teksten voor de nieuwe website van Energiewacht. Ik ken Karin als een intelligente, betrokken en kundige copywriter die goed in staat is haar standpunt te verwoorden en zo mee te bouwen aan het welslagen van het websiteproject. Kortom, een uitstekende tekstschrijver. Top!
Christiaan Koppelaar

Freelance copywriter, webdesigner en marketingadviseur

Persbericht

Vestig de aandacht op je
met een persbericht.

Webteksten

Een SEO-tekst nodig?
Ik schrijf hem voor je.

Strategie

Advies nodig bij het uitstippelen van je koers?

 Keertje kennismaken?

 06 28279928    

 

© Karin Andringa
 Communicatiespecialist en webdesigner  |  Wolddijk 102, Groningen
Algemene voorwaarden  |  Privacyverklaring